Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی چهارشنبه سوری سنتی غلط است

امام جمعه همدان:
چهارشنبه سوری سنتی غلط است

امام جمعه همدان با اشاره به مشکلات چهارشنبه آخر سال، گفت: مردم ما مردمی فهیم هستند و عده ای نا آگاه نباید با ترقه بازی و ایجاد مزاحمت نظم عمومی را بر هم بزنند زیرا کوچک ترین صدای انفجار حق الناس محسوب می شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از  رسا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز در نماز جمعه همدان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، یه تمام بانوان ایران زمین بیان داشت: مساله حجاب یک از فرامین الهی است و خدای تعالی با توجه به خلقت انسان این حجاب را به زنان امر کرده است.

وی تصریح کرد: مساله حجاب به قدری در اسلام حائز اهمیت است که خدای تعالی یک سوره را با نام حجاب نازل کرده است و حجاب در اسلام به معنای احترام به جایگاه زن است.

آیت الله طه محمدی گفت: زنان و دختران باید این مساله را بدانند که غرب با بی حجابی به جایی نرسیده است و حتی زمانی خود مسیحیان و دیگر ادیان آسمانی معتقد به حجاب و پوشش بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به مفاسد اجتماعی در کشور های غربی اظهار داشت: تعرض، خیانت و روابط نا مشروع در غرب یک کار عادی است و مشکلات زنان روز به روز رو به افزایش است و با این حال دشمنان سعی در القای این تفکر غلط در جوامع اسلامی را دارند.

امام جمعه همدان گفت: متاسفانه در راستای فاطمه شناسی و تبیین جایگاه این اسوه الهی در جامعه کم کاری شده زیرا تبیین جایگاه حضرت زهرا(س) در جامعه دارای برکات فراوانی است.

وی در ادامه افزود: حضرت زهرا(س) به ما درس مقابله با ظلم و ولایت پذیری را آموزش داده است و این درس در انقلاب اسلامی عملی شده به طوری که ایران بعد از انقلاب در مقابل آمریکا و استکبار جهانی ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: اگر نعمت ولایت نبود فرزندان این ملت نمی توانستند در مقابل استکبار جهانی بایستند و پهباد آمریکا را متوقف کنند.

آیت الله طه محمدی در ادامه افزود: فاطمه(س) بغیر از بُعد ولایت پذیری در تمامی زمینه های شوهر داری، اخلاص، تقوا، ایمان، معرفت، سلوک معنوی و دفاع از حق برای تمام جهانیان اسوه و الگو بوده است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: مردم ما مردمی فهیم هستند و عده ای نا آگاه نباید با ترقه بازی و ایجاد مزاحمت نظم عمومی را بر هم بزنند زیرا کوچک ترین صدای انفجار حق الناس محسوب می شود.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن