Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان برگردد/ نگران هزینه ها نباشید

جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان برگردد/ نگران هزینه ها نباشید

استاندار همدان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به نام همدان ثبت شده و از وزارت ارشاد می خواهیم جشنواره فیلم را به همدان برگرداند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه اگر می خواهیم کودکان امروز در آینده نسل قبل خود را به آسایشگاه ها نسپارند باید به آنها محبت کنیم، اظهار داشت: مقتضای سن کودکی شادی و نشاط است که ما باید این فرصت را فراهم کنیم و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید این نشاط را ببخشد.
استاندار همدان تأکید کرد: اگر انسان های وطن دوست و بشردوست می خواهیم باید با رفتار خود به آنها مفاهیم را بیاموزیم و پیامبر را الگو قرار دهیم کودک، انسان ساخته شده ای خواهد بود که به نوجوانی، جوانی و دوران زمامداری می رسد.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم همدان از جشنواره بیست و چهارم، یادآور شد: همدان در سال آینده میزبان ربع قرن تئاتر کودک و نوجوان است و ما باید از این رویداد حمایت کنیم که هر یزان وزات اشاد کمک کند به همین میزان استانداری با وجود کسری های موجود، کمک خواهد کرد.
نیکبخت با بیان اینکه از هنرمندان حاضر در جشنواره می خواهم به عنوان سفیران فرهنگی، همدان را معرفی کنند، گفت: همدان در سال 2018 میزبان 180 کشور جهان خواهد بود.
وی به برقراری پرواز همدان- تهران در هفته های پیش رو، یادآور شد: قطار همدان- مشهد برقرار شده و تا 15 روز آینده نیز قطار همدان- تهران راه اندازی خواهد شد.
استاندار همدان با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان به نام همدان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: ما فیلم تئاتر کودک و نوجوان را می خواهیم و برای آن هزینه های زیادی داشته ایم؛ در مقطعی از زمان به دلیل بی تدبیری جشنواره از همدان گرفته شد و تقاضای ما همدانی ها این است که جشنواره فیلم به همدان برگردد و همه هزینه ها را از حالا بیشتر از اصفهان تقبل خواهم کرد.
وی افزود: تقاضا می شود هر اثری در خصوص کودک و نوجوان پیش بینی شده به همدان سپرده شود و وزارت ارشاد نگران هزینه ها نباشد.
نیکبخت به تدوین دانشنامه 140 جلدی همدان اشاره و تصریح کرد: تا کنون 50 جلد از این دانشنامه آماده شده است.
استاندار همدان با بیان اینکه استان هر سال را به نام یکی از بزرگان نامگذاری می کند، گفت: اینجا اعلام می کنم که سال آینده سال عین القضات خواهد بود و تقاضا می شود هر اعتباری در این خصوص در نظر گرفته شده به همدان داده شود چون همدان ایران کوچک است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن