Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جشن سه هزار نفری در سالن فردوسی همدان برگزار می شود

همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج)؛
جشن سه هزار نفری در سالن فردوسی همدان برگزار می شود

همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولي عصر (عج) جشن 3 هزار نفري در سالن فردوسي همدان برگزار مي شود.

به گزارش "همدان نیوز"، فرماندار شهرستان همدان در نشست هماهنگي مراسم عيد آغاز امامت حضرت ولي عصر(عج) ضمن آروزي قبولي سوگواري ايام شهادت اهل بيت عصمت و طهارت فرارسيدم ماه ربيع الاول را تبريک گفت .

علی تعالی برگزاري مراسم سوگواري و جشنهاي مناسبتي را در راستاي تکريم مقام معصومين عليه السلام ضروري دانست و افزود همان کيفيتي که در مراسم سوگواري دو ماه اخير شاهد بوديم، در ايام ولادت نيز پيش بيني کرده و جشن و سرور را در اعياد به بهترين وجه داشته باشيم.

وی تاکيد کرد : بايد در ايام ولادت حضرت وليعصر (عج) نيز برنامه هايي با هدف سرور  و شادي شيعيان و محبان اهل بيت فراهم کنيم و از اين فرصت براي بيان معارف مهدويت و وظايف براي همه بخصوص جوانان استفاده کنيم .

وي با بيان اينکه مسائل فرهنگي نبايد سازماني شود افزود : بايد برنامه هاي مذهبي را مردمي کرد همان طور که در سالهاي اول پياده روي اربعين همه هيات ها توقع اقدام هاي دولتي و نهادي را داشتند اما بتدريج کمک هاي مردمي جاي بروکراسي ها را گرفت .

وي تصريح کرد : تاثير کار مردمي در ايام اربعين هم اثر گذار است و هم به بهترين کيفيت صورت مي پذيرد به نحوي که ما در اين ايام پياده روي اربعين بدون هيچ برنامه اي شاهد استقبال، اسکان و پذيرايي از زائرين حضرت اباعبداله در هيات هاي مذهبي شديم تا جايي که کيفيت اين اقدام ها از ساختار هاي سازماني بسيار جلوتر بود .                                                                             اين مقام مسئول قرار گرفتن همدان در مسير پياده روي ايام اربعين را نوعي روزي مذهبي دانست و خاطر نشان کرد : توزيع 22 هزار وعده غذايي طي يک شبانه روز در شهرستان همدان براي زوار پياده اربعين حسيني (ع) بنايي مردمي داشته و برگرفته از زوار پذيري عراق و ايمان قلبي مردم است .

وي تاکيد کرد : وظيفه دولت و دستگاه هاي ذيربط در هماهنگي ها ، پشتيباني و تامين امنيت بوده و هست اما اصل خدمت در اين راه توسط مردم ساماندهي و ارايه مي شود .

تعالي بيان داشت : در ايام ولادت و سرور اهل بيت مي توان از ظرفيت بالاي پياده راه فرهنگي ، اجتماعي ، تجاري و تاريخي همدان با مشارکت تشکلهاي مردمي و صنفي برخوردار شد .

رئيس بنياد فرهنگي مهدي موعود (عج)استان همدان نيزگفت : نظام اسلامي ايران همواره مورد هدف و هجمه قرار دارد و امروز استکبار جهاني در ترس تبديل نظام يمن ، سوريه ، عراق و افغانستان به حکومتي اسلامي و قدرتمندي همچون ايران است .

حجت الاسلام سيد مرتضي حسني حلم افزود : بنياد فرهنگي مهدي موعود (عج) در دو سال فعاليت خود دو رويکرد تعميق بخشي و موج آفريني را در مراسم هاي مذهبي پيگيري مي کند .

وي ادامه داد : اين بنياد در طول سال سلسله نشست هاي تخصصي مهدويت را براي طيف هاي گوناگون مردمي از قبيل طلبه اي ، دانشجويي ، کارمندي ، دانش آموزي و خانواده اي ايجاد کرده است .

گفتني است در اين جلسه هماهنگي هاي لازم براي برگزاري جشن 3 هزار نفري آغاز امامت حضرت ولي عصر(عج) در سالن فردوسي با مديريت موسسه فرهنگي آل طه در روز چهارشنبه 8 آبان بعمل آمد .

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن