Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی نمایشگاه شورعشق در همدان برگزار می‌شود

با گذری بر تاریخ هیئت‌های حسینی و آئین‌های عاشورایی؛
نمایشگاه شورعشق در همدان برگزار می‌شود

همزمان با ایام دهه اول محرم و به منظور پاسداشت فعالیت هیات های حسینی همدان در دهه های گذشته، به همت مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به مرکزیت همدان و با همکاری معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان، نمایشگاهی از اسناد و عکس های مربوط به هیات های حسینی و آئین های عاشورایی مردم همدان برگزار شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا تکلو مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه یکصد قطعه عکس مربوط به سال های 1320 لغایت 1350 هجری شمسی در نگارخانه نگاه نو وابسته به معاونت فرهنگی شهرداری در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی افزود: جمع آوری این تصاویر حاصل همکاری فعالان مذهبی و هیات های حسینی با این مدیریت بوده و امیدواریم سایر هیات ها نیز عکس ها و اسناد تاریخی خود را به این مدیریت اهدا کنند تا در نمایشگاه های بعدی به نام آنها به نمایش گذاشته شود.

وی از تدوین کتاب تاریخ هیات های حسینی و آئین های عاشورایی همدان خبر داد و افزود: در صورت تکمیل اسناد و عکس های مورد نیاز، با انجام مصاحبه های تاریخ شفاهی، شاهد انتشار این کتاب خواهیم بود تا تاریخ ارادت مردم مومن و متدین همدان به آل الله در تاریخ ثبت شود.

نمایشگاه شور عشق از یکم لغایت 13 مهرماه در نگارخانه نگاه نو واقع در میدان آرامگاه بوعلی جنب شهرداری مرکزی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پذیرای علاقمندان خواهد بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن