Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی برگزاری جشنواره استانی «ترنم بیداری» در همدان

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان خبر داد:
برگزاری جشنواره استانی «ترنم بیداری» در همدان

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری سومین جشنواره استانی آواها و سرودهای حماسی بسیج با عنوان «ترنم بیداری» در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، رسول کرمی با اشاره به حضور مستمر و تاثیرگذار بسیج درعرصه های دفاع مقدس در راستای حفظ ارز ش های اسلامی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم بسیج هنرمندان تولید آثار هنری در تراز انقلاب اسلامی است.

وی از برگزاری سومین جشنواره استانی آواها و سرودهای حماسی بسیج در همدان خبر داد و بیان داشت: این جشنواره با عنوان «ترنم بیداری» برگزار می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد: کادرسازی و آموزش نیروهای بسیجی هنرمند از اهداف اصلی این جشنواره است.

وی معرفی هنرمندان و گروه های هنری فعال در حوزه آوا و سرودهای حماسی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواه برشمرد و اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره الگویی مناسب به سطح جامعه معرفی می شود.

کرمی با بیان اینکه این جشنواره به مدت سه روز از 16 تا 18 شهریور ماه سال جاری با هشت موضوع برگزار می‌شود، افزود: محورهای این جشنواره شامل فرهنگ بومی و اقوام ایرانی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، بسیج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، جوانان و ولایتمداری، تقویت روحیه امید، نشاط و شورآفرینی در جامعه اسلامی و استکبارستیزی است.

وی با بیان اینکه جشنوراه در چهار بخش گروه نوازی موسیقی ردیف دستگاه های ایرانی، مقامی و محلی، اجرای گروه های سرود و تواشیح و گروه های پاپ برگزار خواهد شد، تصریح کرد: آثار هنری در بخش گروه نوازی موسیقی ایرانی و مقامی به صورت تصویری و در بخش سرود تواشیح به صورت فایل صوتی به کانون بسیج هنرمندان شهرستان ها ارسال شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان ضمن دعوت از هنرمندان برای شرکت در جشنواره یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 10 شهریور ماه به دبیر خانه جشنواره واقع همدان، بلوار شهید مفتح، مجتمع این سینا، طبقه سوم، دفتر انجمن بسیج هنرمندان همدان، ارسال کنند.

کرمی با تاکید بر اینکه در راستای ارزیابی و داوری جشنواره، از کارشناسان متخصص عرصه موسیقی و سرودهای کشور دعوت خواهد شد، خاطرنشان کرد: منتخب گرو‌ه‌ها در جشنواره، کار خود را در حین برگزاری جشنواره اجرا خواهند کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن