Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی انتخابات خانه مطبوعات استان همدان برگزار می‌شود/ زمان مشخص نیست

انتخابات خانه مطبوعات استان همدان برگزار می‌شود/ زمان مشخص نیست

رییس  هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان گفت:انتخابات خانه مطبوعات استان به هر شکل برگزار خواهد شد اما زمان و شیوه‌نامه برگزاری آن هنوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدرضا عارف ضمن گرامیداشت یاد شهدای رسانه، اظهار داشت: روح حقیقت جوی این شهدا باعث شده که پس از گذشت سالها از دفاع مقدس، ایران با قدرت و عظمت حرف خود را به کرسی بنشاند.

وی ادامه داد: خبرنگاران به عنوان عنصر فعال، پرسشگر و حق جو به دنبال انعکاس اخبار و اطلاعات به مردم و بیان دردها و مشکلات آنها به مدیران هستند.

وی همچنین تصریح کرد: امید می رود تلاش اهالی رسانه پاسخگوی آرمان والای امام خمینی (ره) و شهدا باشد.

عارف با بیان اینکه خبرنگاران رسالت عظیمی را بر دوش دارند، خاطرنشان کرد: اگر خبرنگار نباشد هر اتفاق در هر گوشه دنیا محکوم به نابودی است.

وی در ادامه یادآور شد:خبرنگار با وجود کمترین امکانات، مشغول به کار هستند و اخبار را منعکس می کند.

وی تأکید کرد: رسانه ها با وفاق و همدلی و وحدت می توانند امور را پیش ببرند و مشکلات را برطرف کنند.

رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه مدیران انتقادات را بر نمی تابند، گفت: اگر خبرنگاران دست به دست هم ندهند کسی دیگر نمی تواند مشکلات آنها را برطرف کند چرا که با دوری و شکاف نمی توان کاری را پیش برد.

عارف با اشاره به انتخابات خانه مطبوعات استان، اظهار داشت: اساسنامه خانه مطبوعات در سال ۸۲ اصلاح شد و به دنبال این بودیم که خانه مطبوعات صنف غیروابسته به دولت باشد اما در سال ۹۳ افراد به اساسنامه ابلاغی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رأی دادند.

عارف با بیان اینکه تلاش این بود که نقش دولت در اساسنامه حذف شود که در آن سالها حذف شد، گفت: در مجمع عمومی انتخابات ۲۳ فروردین ماه امسال اعضای حاضر اعلام کردند که مایل به برگزاری الکترونیک انتخابات خانه مطبوعات نیستند اما برخی در سایت ثبت‌نام کردند.

وی همچنین تصریح کرد: برای تبعیت از رأی اعضا، مباحثی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد و نظر وزارت خانه این بود که انتخابات با حضور ۴۰ یا ۵۰ نفر برگزار شود اما استان زیر بار نرفت.

عارف با بیان اینکه انتخابات به هر شکل برگزار خواهد شد، گفت: زمان برگزاری و شیوه نامه آن باید از سوی مرکز اعلام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن