Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی برگزاری هرچه با شکوه‌تر کنگره آیت الله نجفی در همدان

وزیر ارشاد تأکید کرد:
برگزاری هرچه با شکوه‌تر کنگره آیت الله نجفی در همدان

برجسته سازي و معرفي مفاخر ملي و ديني براي بازسازي هويت جامعه يکي از اهداف اساسي است که به دنبال آن هستيم.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اولين جلسه شوراي سياستگذاري کنگره علمي آيت ا... نجفي همداني گفت: استان همدان داراي چهره هاي وارسته بسياري است که آيت ا... نجفي همداني نيز در شمار همين چهره ها است.

سيد رضا صالحي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وظايف انجمن آثار و مفاخر فرهنگي افزود: توجه سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي به مفاخر و مشاهير کشورمان به ويژه مفاخر معاصر ضروري است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز با توجه به وظايف خود در حوزه هاي فرهنگي و ديني در بخش هاي مختلف خود از جمله انجمن آثار و مفاخر فرهنگي، سازمان اوقاف و معاونت قرآن و عترت بايد در معرفي و تجليل از مقام شامخ آقانجفي همداني(ره) اهتمام جدي داشته باشند.

در ادامه استاندار همدان نيز گفت: تجليل و معرفي بزرگان همدان از جمله موضوعات مورد توجه ما است که از آن جمله مي توان به بزرگداشت بوعلي سينا، سيدجمال الدين اسد آبادي، سيدعلي همداني و امسال نيز بزرگداشت باباطاهر همداني اشاره کرد.

محمد ناصر نيکبخت با اشاره به مناسب بودن زمان برگزاري کنگره در آذرماه سالجاري تاکيد کرد: اکنون يک سال است که براي برگزاري اين کنگره کار شده و شتاب زدگي در اين کار وجود نخواهد داشت. اين کنگره نيز آغاز کار است و در سالهاي آينده نيز ساير برنامه‌هاي مرحوم آقا نجفي ادامه خواهد يافت.

در بخش ديگري از اين نشست، آيت ا... محمدي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به زندگينامه آيت ا... نجفي همداني، افزود: سيره زندگي آن مرحوم براي عموم مردم و علاقه مندان به ايشان جذاب است.

وي با تاکيد بر برگزاري باشکوه کنگره آقانجفي همداني تصريح کرد: آنچه که من انتظار دارم اين است که بعد اخلاقي تربيتي و تاثير ايشان در جذب نفوس بررسي و بيان شود. ايشان فرد بسيار مقيدي بودند و در کنگره اگر به اين ابعاد بيشتر پرداخته شود عامه مردم مي توانند از آن بهره مند شوند. بايد عموم مردم را به ميدان آورده و درباره تقوا و اخلاق اثرگذار ايشان حرف زد، چرا که بيشتر به درد جامعه مي خورد.

رئيس حوزه علميه همدان نيز در اين نشست با اشاره به شخصيت آيت ا... نجفي همداني گفت: يکي از کمبودهايي که در سطح حوزه هاي علميه وجود دارد، حضور شخصيت هاي معنوي، انقلابي و علمي مانند ايشان است.

آيت ا... موسوي اصفهاني افزود: افرادي مانند آيت ا... نجفي همداني در حوزه علميه نجف تربيت مي شدند و در شهرهاي مختلف منشاء خير و برکت بودند.در ادامه آقا محمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هم گفت: بزرگداشت آيت ا... نجفي همداني در شناخت ظرفيت هاي موجود و بازشناسي آن ها بسيار موثر است.گفتني است: کنگره علمي آقا نجفي همداني(ره)، در آذرماه سال 96 و در سطح ملي برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن