Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی نهاوند میزبان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان

نهاوند میزبان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: این شهرستان میزبان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان خواهد بود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمود مصباح با بیان این مطلب افزود: با نظر مساعد مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان امسال نهاوند برای چهارمین بار در طول ادوار برگزاری این جشنواره و در سال 96  افتخار میزبانی بیست و نهمین  جشنواره تئاتر استان همدان را یافت .

وی افزود: این جشنواره با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوان و بهره‌وری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان تئاتر استان و با تأکید بر ترویج فرهنگ غنی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این دوره از جشنواره در سه بخش رقابتی(بخش اصلی جشنواره با گزینش هیئت انتخاب)، بخش ویژه یا پیشکسوتان( یک نمایش با انتخاب دبیرخانه جشنواره) و بخش خیابانی (دو نمایش به صورت غیررقابتی با انتخاب دبیرخانه جشنواره) برگزار می‌شود.

دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان گفت: آن دسته از گروه‌هایی که در فاصله زمانی مهرماه 95 تا پایان مردادماه 96 تولید نمایش و اجرای عمومی داشته‌اند (حداقل 5 اجرا در شهرستان‌ها و 10 اجرا در همدان) می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند.

مصباح گفت: 25 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است و آثار راه یافته به جشنواره ١٥ شهریور ماه معرفی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره استانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود، گفت: حداکثر دو نمایش صحنه‌ای منتخب این جشنواره به دبیرخانه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند خاطر نشان کرد : در راستای هماهنگی و برنامه ریزی به منظور برگزاری هرچه بهترو با شکوهتر این جشنواره در شهرستان کمیته های 10 گانه از جمله کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ، مالی و پشتیبانی ، هنری ، حراست و ...  در این اداره  تشکیل و کلیه اقدامات و برنامه ها در حال پیگیری است .

وی افزود: این جنب و جوش در بین هنرمندان عرصه نمایش نیز به شدت قوت گرفته و گروههای نمایشی مختلف در حال تمرین و آماده سازی خود برای حضوری پررنگ در این جشنواره هستند.

وی خاطر نشان کرد در حال حاضر 6 گروه نمایشی در حال تمرین در بخشهای مختلف صحنه ای و خیابانی خود را برای حضوری پر رنگ در این جشنواره آماده می کنند .

وی برگزاری جشنواره تئاتر استان و حضور هنرمندان نمایش و دیگر حوزه ها از شهرهای مختلف استان و حضور تعدادی از اساتید برجسته عرصه فیلم و نمایش  در این شهرستان را بهترین فرصت برای شناساندن فرهنگ و هنر و تاریخ و تمدن نهاوند به همگان برشمرد و از آمادگی کامل دستگاههای اجرایی و فرهنگی و مردم نهاوند برای میزبانی این رویداد مهم فرهنگی خبر داد .

وی خاطر نشان کرد: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان 20 تا 23 شهریورماه با اجرای عمومی نمایشهای برگزیده و راه یافته به بخش مسابقه و پایانی در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن