Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جشنواره ملی خورشید طوس در همدان

در آذرماه برگزار می‎شود؛
جشنواره ملی خورشید طوس در همدان

جشنواره ملی خورشید طوس  23 و 24 آذرماه در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در 27 عنوان در کشور برگزار می‌شود و دبیرخانه دومین جشنواره ملی دانشگاهیان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سال 95، در دانشگاه بوعلی با عنوان جشنواره «خورشید طوس» تشکیل شده است.

بخش ادبی در بخش دانشگاهیان این جشنواره در سه بخش اصلی سفرنامه رضوی، داستان کوتاه با مضامین رضوی و خاطرات رضوی پیگیری می‌شود و فراهم‌آوری زمینه‌ بهره‌مندی اهل هنر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محور فرهنگ رضوی و آموزه‌های دینی و فرهنگی امام رضا(ع) و ایجاد فضای تعامل، گفت‌وگو و نقد هنری و ادبی از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

معرفی و تجلیل از آثار ادبی و هنری ارزشمند و برجسته و تأثیرگذار در سه بخش اصلی سفرنامه رضوی، داستان کوتاه با مضامین رضوی و خاطرات رضوی انجام می‌شود.

این جشنواره در دو بخش جنبی پوستر داستان (بخش گرافیکی) و بخش اختصاصی دانشگاهیان، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در بخش پوستر داستان آزاد هستند در روش‌های مختلف نقاشی، گرافیک ترکیبی، کولاژ و گرافیک کامپیوتری و تصویر‌سازی به خلق آثار هنری با تلفیق روایت، داستان و یا حدیث در مورد امام رئوف اقدام کنند یا خاطرات را در یک پوستر گرافیکی در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر و در سبک آزاد ارائه کنند.

در مرحله اول ارسال تصویر اثر برای ثبت اثر در جشنواره کافی است و در مرحله دوم دریافت اصل اثر به وسیله پست به دفتر دبیرخانه قابل پذیرش است.

اهدای جایزه نقدی و لوح سپاس به دو اثر در هر بخش به عنوان آثار برگزیده و در بخش‌های دیگر اهدای تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و جایزه نقدی به نفرات اول تا سوم در هر بخش جشنواره انجام می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 20 آبان ماه امسال است و هر هنرمند می‌تواند در همه بخش‌ها شرکت کنند و شرکت‌کنندگان در هر بخش می‌توانند تا پنج اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیرخانه جشنواره از هنرمندان، استادان، دانشجویان، کارمندان و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت می‌کند تا در صورت تمایل، آثار و تولیدات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن