Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی «واگویه های علی گندابی» در تهران روایت می‌شود

با قول مساعد مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور؛
«واگویه های علی گندابی» در تهران روایت می‌شود

 

نمایش صحنه‌ای «واگویه‌های علی گندابی» که از دوم مردادماه در سالن تماشاخانه حوزه هنری استان همدان واقع در سینماتئاتر فلسطین به روی صحنه رفته، داستان تحولات درونی یکی از جاهلان معروف همدان را بازگو می‌کند و قرار است شهریور و مهر امسال در تهران به روی صحنه برود.

 

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور که در مراسم افتتاحیه نمایش واگویه های علی گندابی در همدان حضور داشت، در گفتگوی تلفنی با پایگاه خبری حوزه هنری همدان، در خصوص جایگاه هنر نمایش همدان گفت: تئاتر همدان در گذشته با حضور هنرمندانی چون عاشورپور فعالیت خوبی داشت اما در چند سال اخیر به سبب حضور جشنواره های تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر همدان به ویژه تئاتر بزرگسال رو به افول می رود.

کورش زارعی با بیان این مطلب که مردم همدان به واسطه برگزاری جشنواره‌های تئاتر، تنها به تئاتر کودک و نوجوان بها می دهند افزود: البته این موضوع هم جنبه های خوبی دارد که تربیت تماشاگران حرفه ای و فرهنگسازی در میان قشر کودک و نوجوان از جمله‌ آن است .

وی در مورد نمایش واگویه های علی گندابی به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی، که از دوم مردادماه در سینماتئاتر فلسطین به روی صحنه رفته است، اظهار کرد: کشور ما دارای آیین‌ها، قصه‌ها و مثل‌های فراوانی می باشد که اگر تبدیل به نمایش شوند برای سایر مناطق کشور و حتی سایر ملل جذاب و دیدنی است.

این بازیگر تئاتر و سینما با بیان اینکه استان همدان نیز از این امر مستثنی نیست افزود: تئاتر ما مردمی نیست و نمایش فقط برای تئاتری ها و گروهی از فرهیختگان تولید می شود و چنانچه تئاتر، مردمی شود پاسخگوی نیاز مردم به ارتقاء فرهنگ است.

کوروش زارعی داستان نمایش واگویه های علی گندابی را دارای اصالت همدانی عنوان کرد و گفت: این نمایش در راستای اهداف حوزه هنری و با قصه ای که برای مردم همدان جذاب است و با همکاری هنرمندان پیشکسوت و جوانان تولید و اجرا شده و دارای استاندارد های لازم برای حضور در جشنواره‌های کشوری می باشد که شهریور و مهرماه در تهران به روی صحنه خواهد رفت.

وی همچنین از رویکردهای حمایتی حوزه هنری از نمایش استان ها سخن گفت و تصریح کرد: بنابر سیاست‌های حمایتی که از هنر نمایش سایر استان ها داریم 10 اثر برگزیده استان‌ها را مورد حمایت در تولید و اجرا قرار می دهیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در ادامه سخنان خود از برگزاری کارگاه‌های تولید، نقد و نمایشنامه نویسی خبرداد و گفت: این برنامه نیز در راستای اهداف حمایتی از نمایش استان ها اجرا می شود تا نویسندگان جوان بتوانند از حضور اساتید پیشکسوت که در این کارگاه ها حضور میابند بهره ببرند.

زارعی با اشاره به چاپ فصلنامه صحنه در زمینه تئاتر و هنرهای نمایشی در حوزه هنری کشور، اظهار داشت: هنرمندان از سراسر کشور می توانند با ارسال مطالب و مقالات خود، فعالیت ها و عملکرد خود را در این نشریه تخصصی بازتاب دهند .

وی همچنین به راه‌اندازی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: این دفاتر در استان ها می تواند به پایگاهی برای تربیت و تقویت نسل جوان و هنرمند تبدیل شود که 25 اثر از هنرمندان پیشکسوت تهیه و تدوین شده که در این مراکز با حضور اساتید و علاقمندان برای حضور در جشنواره تئاتر بچه های مسجد که برای اولین بار در 20 و 21 فروردین 96 برگزار خواهد شد تولید و اجرا شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، در پایان از اجرای برنامه های مناسب برای رونق بخشی به نسل جوان تئاتر و اتفاقات مثبتی که در ده سال آینده در انتظار تئاتر کشور است ابراز خرسندی کرد.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن