Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی همدان یکی از 5 استان معین قرآنی کشور است

همدان یکی از 5 استان معین قرآنی کشور است

دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره رقابتهای کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در همدان گفت: پیشینه مذهبی و فرهنگی، دارالمومنین بودن همدان، موقعیت جغرافیایی و جایگاه قرآنی این استان در سطح کشور موجب شده همدان یکی از پنج استان میزبان و معین کشوری رقابتهای قرآنی باشد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، عباس تجری افزود: همدان ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت برگزاری کارگاه های قرآنی کشور را دارد و با دارا بودن اساتید مجرب در حوزه قرآن می تواند بارها میزبان رقابتهای ملی باشد.

وی ادامه داد: سی و چهارمین دوره رقابتهای قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور در دو شاخه پژوهشی و آوایی برگزار می شود و در بخش آوایی از استان همدان 25 دانش آموز پسر و 19 دانش آموز دختر شرکت می کنند.

وی با بیان این که در بخش آوایی به میزبانی همدان حدود یک هزار و 800 دانش آموز از سراسر کشور شرکت می کنند تصریح کرد: آیین افتتاحیه رقابتهای برادران سوم مرداد ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و افتتاحیه خواهران در هشتم مرداد ماه برگزار می شود.

وی به فعالیت کمیته های یازده گانه برگزاری رقابتها اشاره کرد و گفت: کمیته های افتتاحیه و اختتامیه، فنی، خدمات و تدارکات، فوق برنامه، اسکان و پذیرش، حراست، ارزیابی عملکرد، بهداشت و اطلاع رسانی از جمله کمیته های این رقابتها هستند و 180 نفر از همکاران فرهنگی، امر برگزاری آن را عهده دارند.

دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره رقابتهای قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزاری مانور قرآنی توسط دانش آموزان را برنامه ویژه این دوره از مسابقات عنوان و بیان کرد: دانش آموزان در این برنامه از میدان جهاد تا آرامگاه بوعلی سینا شهر همدان را پیاده روی می کنند و در این مسیر شهرداری همدان به آنان گل اهدا می کند و در ورودی آرمگاه بوعلی سینا جمعیت قرآنی از آنها استقبال خواهند کرد.

تجری بازدید دانش آموزان از غار علیصدر، شهر لالجین، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، یادمان عین القضات همدانی و باغ موزه دفاع مقدس و شرکت در محفل انس با قرآن در محل باغ موزه را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برشمرد.

دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره رقابتهای قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با بیان این که در آئین اختتامیه از چهره ها و مفاخر استان تجلیل می شود گفت: نمایشگاه معرفی ظرفیت های استان با 12 غرفه در زمان برگزاری رقابتها برپا می شود که در این نمایشگاه مفاخر و مشاهیر استان، میراث فرهنگی همدان و صنایع دستی استان به بازدید کنندگان معرفی و به شبهات دینی دانش آموزان پاسخ داده می شود که در نوع خود منحصر به فرد است.

وی بیان کرد: معرفی میراث فرهنگی، صنایع دستی، مفاخر و مشاهیر استان یکی از اهداف استان است که تعداد 30 هنرمند و صاحب نظر در حوزه فرهنگی در این رقابتها کمک می کنند تا فعالیت های قرآنی رنگ فرهنگی و هنری نیز داشته باشد.

دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره رقابتهای قرآن، عترت و نماز دانش آموزان اضافه کرد: دستگاه های اجرایی که در ستاد عالی رقابتها عضو هستند در هماهنگی و برگزاری این دوره همکاری خوبی دارند و شاهد برنامه گسترده قرآنی در سطح استان خواهیم بود.

تجری با بیان این که شرکت کنندگان در بخش آوایی این رقابتها قاریان، حافظان و مداحان منتخب استان هستند گفت: در بخش پژوهشی که در مشهد برگزار می شود از استان همدان 15 دانش آموز پسر و 15 دانش آموز دختر شرکت می کنند.

بخش آوایی سی و چهارمین دوره رقابتها قرآن، عترت و نماز دانش آموزان شامل قرائت، حفظ، ترتیل، اذان و مداحی از سوم تا یازدهم مرداد ماه سالجاری در استان همدان برگزار می شود.

استان همدان در سال 78 میزبان رقابتهای فرهنگی، هنری و قرآنی ، سال 81 میزبان رقابتهای اذان سراسر کشور، سال 83 میزبان رقابتهای قرآنی و امسال نیز برای چهارمین بار استان همدان میزبان رقابتهای قرآنی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن