Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی باید برای غربت حجاب و عفاف گریست/ چرا برنامه‌های عفاف در دستور کار دولت نیست

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:
باید برای غربت حجاب و عفاف گریست/ چرا برنامه‌های عفاف در دستور کار دولت نیست

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید برای عفاف و حجاب کشور گریه دارد، گفت: باید هفته عفاف و حجاب را تسلیت گفت چراکه کار دیگر از تذکر و آیه خواندن گذشته است باید در این زمینه مطالبه کنید.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در دیدار با جمعی از بانوان نخبه و فرهیخته بسیج جامعه زنان که در حوزه علمیه آخوند ملاعلی معصومی همدانی برگزار شد، با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: باید برای عفاف و حجاب کشور گریه دارد و هفته عفاف و حجاب را تسلیت گفت.

وی افزود: به خاطرغربت آیات قرآنی مرتبط با عفاف و حجاب بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و بر غربت قرآن باید بنشینیم و گریه کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 250 هزار شهید که همه برحفظ حجاب تاکید داشتند، گفت: دین ما ارزش‌های ما است و یکی از ارزش‌های دین ما حجاب است اما کو حجاب؟

وی با اشاره به کسانی که در شب‌های قدر قرآن روی سر می‌گذارند و تا صبح در مساجد و تکایا و حتی کنار مزار شهدا در احیاء شرکت می‌کنند، افزود: اما دوباره بعد از ماه مبارک رمضان همان آش و همان کاسه را دنبال می‌کنند و این امر تبدیل به برنامه‌های عادتی شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در روزی که عفاف و حجاب نام گرفته است پدران و بزرگان و دلسوخته‌های ما در مشهد مقدس و در مسجد گوهرشاد به خاطر آیات حجاب خون دادند.

وی در خصوص اینکه باید بنشینیم و گریه کنیم و کار دیگر از تذکر گذشته است، عنوان کرد: باید در این زمینه مطالبه کنید چرا که دیگر کار از آیه خواندن گذشته است.

موسوی اصفهانی افزود: دولتی که تمام اختیارات در دست اوست چرا نباید برنامه‌های عفاف را در کار خود قرار دهد و چرا باید بگویند نیروی انتظامی مسئول پیاده کردن اسلام نیست.

وی با اشاره به اینکه تمام قدرت در دست دولت و دولتی‌هاست و در کنار فرهنگ‌سازی باید اجرا نیز باشد، گفت: اگر با فرهنگ‌سازی به تنهایی کار درست می‌شد دیگر نیازی به دادگاه و دادگستری نداشتیم بنابراین هم باید فرهنگ‌سازی کرد هم مسئولین باید کار اجرایی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان افزود: در جلساتی که داشتیم از استاندار خواهش کردم برای عفاف و حجاب از ادارات شروع کنند، اما هیچ فایده‌ای نداشت، اینها همه پیش خدا مسئول هستند چراکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ضمن تشکر از صدا و سیما به خاطر پخش برنامه‌های مذهبی و شب‌های قدر بیان کرد: به خاطر پخش برنامه‌های بدحجابی و بی‌حجابی نیز گلایه داریم چراکه وقتی خوراک مناسبی برای پخش نداریم چه نیازی است که مدام شبکه اضافه کنیم.

موسوی‌اصفهانی تأکید کرد: در مسئله حجاب اگر دست در دست هم دهیم به نتیجه می‌رسیم و یکی از مسائل مطالبه است.

وی با بیان اینکه 9 نماینده مجلس در استان داریم گفت: باید از آنان مسائل فرهنگی اسلامی را مطالبه کنیم و نمایندگان مجلس بگویند برای عفاف و حجاب چه کردند؟

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به بانوان افزود: اگر شما قرآن را حفظ نیستید حداقل چند آیه مربوط به حجاب را حفظ باشید و هرجا رفتید بخوانید و خیلی از دختران اگر ببینند و راه را نشان آنها دهیم رو به قرآن و عفاف و حجاب برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه آیه 59 سوره احزاب و آیه 31 سوره نور به حجاب اشاره دارد، افزود: این آیات را حفظ کنید و به دختران بد حجاب نشان دهید و شما رسالت خود را انجام دهید چه قبول کنند چه نکنند.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه اگر جلساتی با مسئولین داشتید چه نمایندگان مجلس و چه مسئولین استان بخواهید نسبت به مسئله حجاب قدم بردارند، بیان داشت: متاسفانه مراکز اداری، دبیرستان‌ها، بیمارستان‌ها، مشکل دارند که همه نیز در دست دولت است و چه می‌شود که آقایان عمامه هم دارند اما نسبت به حجاب بی‌تفاوت هستند که باید پاسخگو نیز باشند.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن