Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی به دنبال تلفيق هنر و فرهنگ مصرف بهینه آب هستیم

مدیر عامل آب و فاضلاب استان همدان:
به دنبال تلفيق هنر و فرهنگ مصرف بهینه آب هستیم

مدیر عامل آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: به دنبال تلفيق هنر و فرهنگ مصرف بهینه آب هستیم.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومي آب و فاضلاب استان همدان، سيدهادي حسيني‌بيدار در حاشيه مراسم کتابت و بداهه‌نويسي آياتي از قرآن مجيد با موضوع آب به مناسبت هفته صرفه‌جويي در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله هفته اول آغاز تابستان به نام هفته صرفه‌جويي نامگذاري شده است.

وي با اشاره به اينکه در فصل گرم مصرف آب افزايش پيدا مي‌کند، افزود: بنابراين نياز است به خاطر اين قضيه در مديريت و مصرف بهينه آب اقداماتي انجام دهيم.

مديرعامل شرکت آبفا در همدان با بيان اينکه آب از جايگاه رفيعي برخوردار است، تصريح کرد: به منظور ايجاد حساسيت نسبت به اهميت آب در جامعه به منظور استفاده از آيات قرآني و احاديث اين حوزه، بر آن شديم تا با بهره‌گيري از هنر خوشنويسي اين مهم را به جامعه منتقل کنيم.

وي با بيان اينکه از هنر خوشنويسان استان به منظور کتابت آيات قرآني استفاده کرديم، ادامه داد: با اين اقدام به دنبال تلفيق هنر و فرهنگ بهينه مصرف آب هستيم و اميدواريم اثر مطلوب خود را بر جاي بگذارد زيرا هنر خوشنويسي از درون به بيرون مي‌تراود و اثرگذاري بالايي دارد.

حسيني‌بيدار با اشاره به اينکه اين هنر بر مردم تأثير خوبي براي مديريت مصرف برجاي خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: از آنجا که کشور ايران بر روي کمربند خشک و نيمه خشک قرار دارد و نسبت به ميانگين بارش دنيا يک سوم بارندگي در کشور رخ مي‌دهد، بايد به حفاظت از آب موجود بپردازيم و آن را براي آيندگان نيز حفظ کنيم.

وي با تأکيد بر اينکه اقدامات آبفا در حوزه مديريت مصرف با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي هماهنگ است، گفت: در سال 1386 توليد آب در شهرستان همدان يک‌هزار و 950 ليتر در ثانيه بود که با اقدامات مناسب و کمترين هزينه ممکن از محل دارايي‌ها شرکت اين ميزان 300 ليتر در ثانيه کاهش يافته و امروز با وجود افزايش انشعابات به يک‌هزار و 600 ليتر در ثانيه رسيده است.

مديرعامل شرکت آبفا در همدان با بيان اينکه مديريت فشار در شبکه آبرساني شهري اعمال و مديريت آن هوشمند شده است، اظهار کرد: يک ليتر بر ثانيه آب براي وزارت نيرو 300 ميليون تومان هزينه دارد که کاهش آن طي 9 سال گذشته با فکر و تکنيک بومي، يک اقدام جهادي در حوزه اقتصاد مقاومتي به حساب مي‌آيد.

وي با اشاره به اينکه سال 94، سال سختي بود، افزود: هرچند در سال جاري با بارندگي مناسب رو‌به‌رو شديم و سد اکباتان نيز پر است اما نبايد غافل شويم زيرا يک سال اين اتفاق رخ مي‌دهد و ممکن است بار ديگر تکرار نشود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن