Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی حضور گسترده کتابفروشی های همدان در«تابستانه کتاب»

حضور گسترده کتابفروشی های همدان در«تابستانه کتاب»

 

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اجرای طرح«تابستانه کتاب» از 16 تیر تا 15ماه، از استقبال کتابفروشی‌های استان از این طرح خبر داد.

 

به گزارش "همدان نیوز"، مجید فروتن درباره طرح «تابستانه کتاب» و میزان مشارکت استان همدان در این طرح گفت: هدف این طرح، رونق كتابفروشي ها و توزيع عادلانه حمايت هاي يارانه اي به سراسر كشور است. هفت کتابفروشی همدان در طرح «عیدانه کتاب» مشارکت کردند که این مشارکت  در طرح«تابستانه کتاب» به افزایش دو برابری منتهی شد.

فروتن با بیان اینکه کتابفروشی های مرکز استان مشارکت بیشتری در طرح«تابستانه کتاب» داشته اند، افزود: تنها یک کتابفروشی در شهرستان ملایر در این طرح شرکت کرده است. در تلاش هستیم مشارکت کتابفروشی های دیگر را به حضور در این طرح جلب کنیم.

وی به علت مشارکت کم رنگ کتابفروشی های استان همدان در طرح«عیدانه کتاب» اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی طرح«عیدانه کتاب» گسترده نبود و بسیاری از کتابفروشی ها از اجرای این طرح اطلاعی نداشتند. بنابراین در این مرحله، کتابفروشی های استان همدان حضور پر رنگی در طرح «عیدانه کتاب» نداشتند.

فروتن با بیان اینکه طرح«عیدانه کتاب»فرصت  آشنایی کتابفروشان برای مشارکت در طرح های بعدی را فراهم کرد، گفت: کتابفروشان استان همدان  از طریق عیدانه کتاب با تمام زوایای این طرح آشنا شدند تا با آمادگی بیشتری در طرح های آینده شرکت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  با بیان اینکه حمایت از کتابفروشان به رونق کتاب و کتابخوانی منتهی می شود، گفت: این طرح ها وارد مرحله سوم خود شدند و قطعا آسیب شناسی های آن انجام شده است. 

فروتن اجرای طرح« تابستانه کتاب » در استان همدان را  باعث رونق کتابفروشان دانست و گفت: تاثیر این طرح ها به حدی است که کتابفروشان با مراجعه به وزارت فرهنگ استان، پیگیر اجرای دوباره این دسته از طرح ها بودند.

وی همزمانی اجرای طرح«تابستانه کتاب» با ایام تابستان را فرصت مناسبی برای مطالعه کتاب عنوان کرد و گفت: زمانی که این طرح اجرا می شود کودکان و نوجوانان و حتی دانشجویان فرصت زیادی برای مطالعه کتاب دارند و این طرح به افزایش مطالعه در این ایام منجر می شود.

فروتن اظهار کرد: خانه کتاب شعبه خود را در شهرستان ها دایر کند تا تمام سیاست هایی که در پایتخت اجرا می کند در شهرستان ها نیز آنها را دنبال کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: کتابفروشی هایی در طرح تابستانه کتاب موفق می شوند که تمام نیازهای مخاطبان را در نظر بگیرند. کتاب فروشی های شهرستان باید همه کتاب های به روز و جدیدی که منتشر می شود در کتابفروشی خود عرضه کنند تا مخاطبان ارتباط بهتری با آن کتابفروشی بر قرار کنند.

فروتن بیان کرد: همزمان با اجرا شدن طرح «تابستانه کتاب» دستگاه های کارت خوان بانک شهر و بانک صادارت در کتابفروشی ها فعال باشد تا هم مردم و هم کتابفروشان با مشکل رو به رو نشوند و بهتر بتوانند از این طرح استفاده کنند.

وی در پایان گفت: برای اثر گذاری هرچه بهتر طرح هایی مانند عیدانه و تابستانه کتاب باید برنامه ریزی طولانی مدتی برای آنها در نظر بگیریم تا از یک تقویم ثابت در طول سال برخوردار شوند.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن