Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی چرا اجازه می‌دهیم امور خلاف دین در جامعه رواج یابد

امام جمعه نهاوند:
چرا اجازه می‌دهیم امور خلاف دین در جامعه رواج یابد

امام جمعه نهاوند گفت: چرا دستگاه‌های متولی وظایف خود را به‌موقع انجام نمی‌دهند تا عملی که خلاف دین و ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب اسلامی است در جامعه همه‌گیر و رواج پیدا نکند!

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی نهاوند با تبریک ماه رمضان و توصیه به بهره‌گیری هرچه بهتر و بیشتر از فیوضات این ماه، گفت: تمسک به قرآن و عترت وسیله و راه نجات ما است.

وی افزود: قرآن و عترت تا قیامت از هم جدا نمی‌شوند و هر جا که قرآن است باید عترت نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر تمسک به قرآن و عترت باهم باشد نجات است، گفت: اعمال ما در شب‌های قدر که قلب ماه رمضان است تمسک جویی به خداوند و ائمه اطهار است و باید این فرصت‌ها را مغتنم شماریم و از آن‌ها استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: سی‌وچند سال است که بیداری اسلامی علی‌رغم جنگ‌ها و خونریزی‌هایی که بر سر آن وجود دارد و دشمنان می‌خواهند آن را سرکوب کنند در حال رواج و همه‌گیر شدن در ممالک است چراکه به برکت همین تمسک جویی‌ها است که هرروز شاهد توفیقاتی هستیم.

وی در ادامه گفت: نصرت و حمایت الهی مشروط به حافظ ارزش‌ها بودن است برهمین اساس جلسات شورای فرهنگ عمومی وظیفه جلوگیری از ارزش شکنی‌ها و گسترش و ترویج ارزش‌های ناب اسلامی را دارد.

مغیثی با اشاره به اینکه شناخت نقاط ضعف و قوت و برنامه‌ریزی برای تقویت و تثبیت ارزش‌ها ازجمله وظایف این شورا است، گفت: در سال گذشته ۱۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی با ۲۸ مصوبه در نهاوند برگزارشده است.

امام‌جمعه نهاوند با مروری بر عملکرد تمامی ادارات و نظرخواهی از آن‌ها گفت: متأسفانه خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی نهاوند رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به روزه‌خواری درملأعام و همچنین دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر گفت: چرا دستگاه‌های متولی وظایف خود را به‌موقع انجام نمی‌دهند تا عملی که خلاف دین و ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب اسلامی است در جامعه همه‌گیر و رواج پیدا نکند!

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید بر ارتقا امنیت اخلاقی در جامعه گفت: متأسفانه علی‌رغم اینکه نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و نهادهای متولی طی ماه‌های گذشته به این مهم پرداخته اند اما برخی مسئولین با اعلام موضع‌های خود این امر مهم را به حاشیه کشاندند.

مغیثی با اشاره به اینکه اصناف و اداره صنعت و معدن و تجارت نهاوند عملکرد و اهرم نظارتی مناسبی بر کسبه نهاوند ندارند، گفت: اغلب کسبه نهاوند به‌استثنای تعدادی از آن‌ها که اهل تقوا و پرهیزکاری هستند مسائل و احکام نماز را نمی‌دانند و با این مسائل تا حد بیگانه هستند.

وی گفت: درگذشته در رابطه با مسئله طلاق ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی شده اما آنچه بازخورد دارد و به ما منعکس می‌شود قالب شدن بیکاری بر این موضوع و سایر موارد و مفاسد اخلاق و اجتماعی است که حل این مهم نیز از دست شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند بدون هیچ‌گونه اعتبار مشخصی خارج است

در ادامه جلسه کریم حمیدوند فرماندار و نایب رییس شورای  فرهنگ عمومی نهاوند با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی باید عاری از هرگونه ضد ارزش‌ها باشد، گفت: این رخداد مستلزم ورود همه‌جانبه متولیان امور است تا ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب اسلامی که مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآن کریم است در جامعه جاری و ساری شود.

وی اظهار داشت: مباحث و مسائلی که در این جلسه عنوان می‌شود باید در سطح جامعه خروجی داشته باشد بنابراین باید در این راستا از کلی‌گویی و همچنین دید وسیع پرهیز شود و در سطح شهرستان طرح مسئله کرد.

وی در بحث مبارزه با مواد مخدر و رابطه آن با شورای فرهنگ عمومی دعوت سه کمیته پیشگیری، بهداشت و درمان شورای مواد مخدر در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی را خواستار شد و گفت: برخی مسائل و مشکلات باید به‌صورت بنیادی در حد و حدود اختیارات ما و مسئولین ذی‌ربط حل شود.

فرماندار نهاوند با اشاره به بدهی‌های کلان مردم و صنعت به اداره‌های گاز و برق گفت: اداره گاز نهاوند ۲۹ میلیارد تومان طلب از مردم و شرکت‌ها دارد که ۱۱ میلیارد آن مربوط به یک شرکت فعال است که با مصوبه شورای تأمین به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

وی به انشعابات غیر مجاز نیز اشاره کرد و گفت: عدم پرداخت بدهی و استفاده اداره‌ها از خدماتی همچون گاز، برق و تلفن و غیره سرقت از اموال کشور و بیت‌المال است و باید سازمان تبلیغات نسبت به تبیین این امر مهم به روحانیون اعزامی خود اقدام کند تا در فرصت ماه رمضان این مسائل و مشکلات تا حدودی رفع شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن