Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی حد تحمل در روزه‌داری چقدر است؟

حد تحمل در روزه‌داری چقدر است؟

شروع ماه مبارک رمضان و تلاقی آن با ماه‌های گرم سال موجب شده است که برخی از روزه‌داران برای استمرار روزه گرفتنشان با برخی مشکلات جسمی روبرو شوند و این سؤال برایشان پیش آید که حد تحمل یک فرد برای روزه چقدر است ؟

به گزارش "همدان نیوز"، از آنجایی که روزه ضعف و تشنگی را به دنبال دارد، حالا ممکن است بعضی‌ها هم گرسنه نشوند، اما روزه به طور طبیعی ضعف می‌آورد، خصوصاً اگر انسان اهل کار زیاد باشد، بنابراین با وجود این شرایط می‌توان مجوز روزه‌خواری را دریافت کرد؟

شروع ماه مبارک رمضان و تلاقی آن با ماه‌های گرم سال موجب شده است که برخی از روزه‌داران برای استمرار روزه گرفتنشان با برخی مشکلات جسمی روبرو شوند و  این سؤال برایشان پیش آید که حد تحمل یک فرد برای روزه چقدر است، به همین منظور در ادامه به استفتائی که پیرامون این موضوع از دفتر استفتائات رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شده است، اشاره می‌شود:

اینکه می‌گویند اگر روزه برای روزه‌دار ‌غیرقابل تحمل باشد مجاز است روزه‌ خود را افطار کند، در چه حدی است؟ یک فرد اگر تحمل و ظرفیتش کم باشد، یعنی خوشگذران باشد و از این بابت نتواند روز بگیرد، آیا روزه بر او واجب است؟

روزه به هر حال ضعف و تشنگی را به دنبال دارد، حالا ممکن است بعضی‌ها هم گرسنه نشوند اما روزه به طور طبیعی ضعف می‌آورد، خصوصاً اگر انسان اهل کار زیاد باشد. اما اینها مجوز روزه‌خواری نیست. ضعف اگر در حدی باشد که نشود آن را تحمل کرد و واقعاً فوق طاقت فرد باشد، حالا فرقی هم نمی‌کند که او خوش‌گذران باشد یا اینکه نه سخت‌کوش و مقاوم باشد، در این صورت اگر به این حد رسیده است که نمی‌تواند روزه را تحمل کند، می‌تواند روزه را افطار کند و بعداً قضای آن را به جا آورد.

منبع: فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن