Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در همدان

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان خبر داد:
برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در همدان

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، رسول کرمی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی تئاتر بسیج در همدان اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «شما باید حقایق اسلامی و اخلاقی و همچنین ارزش‌های اسلامی را که برترین ارزش‌هاست و هر انسان دارای عقل و انصاف هم آنها را می پسندد، در نمایش ها و فیلم هایتان تبیین کنید».

وی افزود: جشنواره تئاتر استانی با موضوعاتی از قبیل ادبیات پایداری، نمایش و اقتصاد مقاومتی، ادبیات پسا استعماری، نمایش و مدافعان حرم، ادبیات مقاومت، نمایش و شهدای حرم و دفاع مقدس، نمایش و شهدای غواص برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان تصریح کرد: ادبیات جنگ، نمایش و استعمار مدرن، ادبیات متعهد، نمایش و اقتصاد مقاومتی، ادبیات زنان ، نمایش و گوهر آفرینش و ادبیات متعهد ، نمایش و رسانه های مجازی از دیگر موضوعات این جشنواره است.

وی ادامه داد: همچنین ادبیات پسا استعماری، نمایش و تهاجم فرهنگی، ادبیات پسا استعماری ، نمایش و مقام والای زن و ادبیات پایداری، نمایش و حجاب و عفاف نیز از موضوعاتی است که در جشنواره تئاتر بسیج به آن پرداخته می‌شود.

کرمی عنوان کرد: بخش‌های جشنـواره نیز شامل نمایش صحنـه‌ای، نمایش میدانی و خیابـانی و مسـابقه نمایشنامه‌نویسی می‌شود که علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند به آنها بپردازند.

وی با اشاره به گاه شمار برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج افزود: دریافت خلاصه داستانها از کانون‌های استان تا 31 خرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان گفت: بررسی و ارسال کلیه آثار به همراه آرای بازخوانی استانی به صورت اسکن شده و ارسال به ایمیل سایت نسخه هنر به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید از سوی سازمان‌های استانی نیز تا 10 تیرماه است.

وی با اشاره به اعلام رأی هیأت بازخوانی مرکزی و اعلام نتایج به استان‌ها تا 25 تیرماه امسال افزود: آغاز نگارش نمایشنامه و تحویل نسخه کامل با راهنمایی و تأیید استاد راهنما از 25 تیرماه تا 25 شهریور ماه سال جاری صورت می‌گیرد.

کرمی با اشاره به ارسال سه نسخه از نمایشنامه کامل تولید شده به همراه نسخه WORD و مدارک لازم تا 30 مهرماه عنوان کرد: اجرای عمومی نمایش‌ها در سطح استان نیز از 12 آذرماه تا 3 دی ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نسخه تصویری آثار اجرا شده به دبیرخانه کشوری تا 10 دی ماه سال جاری ارسال می‌شود، گفت: جشنواره کشوری تئاتر بسیج نیز همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن