Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر Uncategorised تئاتر ایران چیزی کم از نمایش های خارجی دارد-207

کارگردان نمایش "گروفالو":
تئاتر ایران چیزی کم از نمایش های خارجی دارد-207

کارگردان نمایش "گروفالو" گفت: نمایش های خارجی شاید از لحاظ حمایت های مالی با تئاتر ایران متفاوت باشند اما از لحاظ استفاده از تکنیک ها تفاوت چندانی با تئاتر ایران ندارند و هنرمندان ما پابه پای هنرمندان خارجی پیش می روند.

آرش شریف زاده در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با بیان اینکه حضور گروه های خارجی در چنین جشنواره هایی اتفاق خوبی است و فرصت تبادل نظر را فراهم می کند، اظهار داشت: گروه هایی باید جهت حضور در جشنواره دعوت شوند که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشند و شیوه های جدید ارائه دهند چراکه برخی آثار حاضر در جشنواره در ایران نیز تولید می شود.

وی با اشاره به داستان نمایش "گروفالو"، خاطرنشان کرد: این نمایش برگرفته از یک داستان قدیمی چینی است که پرفروش ترین کتاب در اروپا است و در تمام دنیا شناخته شده است و سعی کردیم برای هرچه ملموس تر شدن نمایش از عناصر ایرانی نیز در نمایش استفاده کنیم.

شریف زاده به ایجاد تحولات در دوره بیست و یکم، یادآور شد: نگاه ها و انتظاراتی نسبت به پیام دهکردی به عنوان دبیر جدید جشنواره پیش از برگزاری آن ایجاد شده بود که رسیدن به نتیجه در این زمینه نیاز به زمان دارد.

وی ادامه داد: هرچند وجود نقاط ضعف در برگزاری جشنواره ها همواره احساس می شود اما انتظار ما این است که در دوره بیست و دوم تفاوتی را نسبت به دوره های گذشته احساس کنیم.

کارگردان نمایش "گروفالو" گفت: جشنواره تا حدودی توانسته در ایجاد انگیزه برای تولید آثار نمایشی بیشتر اثرگذار باشد اما این موضوع تنها در ماه های محدود به جشنواره جدی گرفته می شود و در طول سال توجه چندانی صورت نمی گیرد و امکان اجراهای پس از جشنواره وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همدان سابقه برگزاری چندین ساله جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را دارد اما امیدواریم جشنواره در همدان دچار روزمرگی نشود و هر سال بهتر از سال گذشته باشد.