Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی خودنمایی و مدگرایی از عوامل بدحجابی

مسئول فرهنگی هلال احمراستان همدان مطرح کرد:
خودنمایی و مدگرایی از عوامل بدحجابی

جلسه گرامیداشت عفاف و حجاب هلال احمر استان همدان در راستای اشاعه این فرهنگ با حضور دکتر اسدی مسئول فرهنگی جمعیت هلال احمر استان و معاون آموزش و پژوهش این جامعه و نماینده حوزه علمیه خواهران تشکیل شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان همدان، احمد اسدی با اشاره به وضعیت مناسب حجاب در ادارات به مخصوص در این جمعیت خاطر نشان کرد: برابری زن و مرد را از دیدگاه های مختلف می توان بررسی کرد ولی آنچه مسلم است زن ها در ایران بعنوان نیمی از افراد جامعه ،همیشه حضور فعال داشته اند و وظایف بزرگی در عرصه های سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی به عهده گرفته اند.

مسئول فرهنگی هلال احمر استان ضمن بیان عوامل ایجاد بد حجابی خاطر نشان کرد: از فقدان استدلال برای داشتن حجاب ،می توان بعنوان اولین و مهمترین نکته فقدان معرفت و شناخت لازم در خصوص گرایش یا عدم گرایش به حجاب نام برد و یا ازتغییر هنجارهای جامعه، مدگرایی، خودنمایی، تنوع طلبی و نیاز به پذیرفتگی در جامعه را از دیگر عوامل بد حجابی می توان نام برد.

وی گفت برای جلوگیری از ایجاد این عوامل باید به ضعف اعتقادی ،بحرانهای هویتی،شکاف فرهنگی بین نسل ها و تغییر گروه ها ی الگویی در جامعه توجه نمود زیرا کم توجهی به این عوامل پیامدهای منفی بد حجابی ، ضعف کنترل اجتماعی و ضعف نگاه فرهنگی در مسئولان جامعه و دانشگاه ها را در پی خواهد داشت .

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان به تهاجم فرهنگی نیز بعنوان یکی از عوامل ایجاد بد حجابی در جامعه اشاره نمود و گفت تهاجم فرهنگی که باعث می شود تا جوانان جامعه به جای فکر به اهداف متعالی ،گرفتار خوشگزرانی و لذت جویی و غیره شود.

مسئول فرهنگی هلال احمر هلال احمر استان ،الگو گیری از فرهنگ غرب ،انکار اسلامی بودن حجاب،تلقی محدودیت آفرینی حجاب و شبه افکنی را نیز از تاثیرات تهاجم فرهنگی اعلام نمود و گفت اسلام میخواهد مردان و زنان  با روح آرام ، اعصابی سالم و چشم  و گوش های پاک در کنار هم زندگی کنند.

دکتر اسدی یاد آور شد حجاب اسلامی نه تنها به معنی خانه نشینی زنان نیست بلکه نشانه آشکار بر امکان حضور زنان در عرصه اجتماع بدون هیچگونه مزاحمت و مشکلات اینچنینی می باشد و گفت حجاب مانع و باز دارنده ظاهری و عفاف مانع و بازدارنده باطنی از هرگونه مزاحمت و فکر بد است.

وی ، حجاب را دارای دو بعد ایجابی و سلبی ذکر کرد و گفت وقتی پوشش مناسب در کنار حرام بودن خودنمایی قرار می گیرد یک حجاب اسلامی را محقق می کند و آنهایی که حجاب را انکار می کنند و یا در مقابل حجاب اتخاذ موانع احساسی دارند از یک ضعف استدلال و عدم آگاهی برخوردار هستند که اینگونه افراد بیشتر در معرض عوارض جسمی و آسیب های روحی و روانی و تزلزل بنیان خانواده ها قرار دارند.

در ادامه نیزنماینده حوزه علمیه خواهران همدان به دعوت کارشناس امور زنان این جمعیت در جمع زنان شاغل در جمعیت هلال احمر استان همدان حاضر شد و با آنها درباره حجاب به بحث و گفتگو نشستند وراه های محقق شدن یک حجاب اسلامی وبرتر رابرای انها بازگو نمود.

در پایان مراسم نیز از کلیه زنان شاغل در این جمعیت به علت داشتن حجاب مناسب در طول سال تقدیر و تشکر بعمل آمد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن