Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس جمع‌آوری و فروش 10 خودروی گران‌قیمت استانداری‌ها/80 درصد فرمانداران جزء بدنه وزارت کشور هستند

معاون وزارت کشور:
جمع‌آوری و فروش 10 خودروی گران‌قیمت استانداری‌ها/80 درصد فرمانداران جزء بدنه وزارت کشور هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور با تأکید بر تلاش این وزارت خانه برای استفاده از نیروهای دستگاه ها برای انتصاب فرمانداران، گفت: بیش از 80 درصد از فرمانداران و بخشداران جزئی از بدنه وزارت کشور هستند که می توانند مثمر ثمر باشند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، جواد ناصریان در نشست معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  مدیران کل امور اداری و مالی استانداری های سراسر کشور که در استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: برای اولین بار دستمزد مجریان انتخابات بلافاصله پرداخت شد و پس از دو ماه از پایان انتخابات دستمزدها واریز شد که این تأخیر در برخی شهرستانها به دلیل مشکلاتی در فرمانداری ها بوده است.

وی ادامه داد: دستمزد چهار تا پنج هزار نفر هنوز پرداخت نشده و امید می رود که در آینده نزدیک پرداخت شود.

ناصریان با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات نیز برخی استانها مشارکت داشتند، یادآور شد: دستمزد نیروهای اجرایی استانها در انتخابات مرحله دوم نیز پرداخت خواهد شد و با تخصیص اعتبارات و منابع این اقدام صور خواهد گرفت.

وی با اشاره به شروع اقدامات در سال جاری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 96، اظهار داشت: سعی بر این است که منابع مالی کافی در این زمینه در نظر گرفته شود که تخصیص از آن سوی سازمان مدیریت انجام شده و مشکلی در این بخش وجود نخواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور با بیان اینکه 10 دستگاه خودروی گران قیمت استانداری ها جمع آوری شد و به فروش رسید، گفت: تا چندماه آینده خودروهای سبک تر در اختیار استانداری ها قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه یادآور شد: برخی استانداری ها در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسری اعتبارات مواجه بودند اما سعی می شود که وجوه مرحله دوم هرچه سریعتر پرداخت شود تا استانها با مشکل روبه رو نشوند.

ناصریان با اشاره به برگزاری آخرین هفته دولت در دولت یازدهم در شهریور ماه امسال، اظهار داشت: باید اقدامات در زمینه اقتصاد مقاومتی احصا شود که نشست مشترک استانداران و هیئت وزیران در پایان مردادماه برای ارائه این گزارش برگزار خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: ساختار استانداری ها در سال 93 تغییر یافت و وظایف بخش توسعه مدیریت و منابع انسانی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی واگذار شد.

ناصریان با بیان اینکه تلاش بود ساختار کمترین آسیب را ببیند، گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور، تغییر ساختار صورت گرفت و معاون برنامه ریزی حذف و مسئولیت های آن به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی واگذار شد.

وی در ادامه یادآور شد: در واگذاری برخی مسئولیت ها نگاهی کارشناسی وجود داشته و جناحی و سیاسی به آن نگاه نشده است.

معاون وزارت کشور با بیان اینکه تلاش دولت این است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقویت شود، اظهار داشت: کشور مکلف بود که ساختار در استانها با 15 دستگاه تکمیل شود اما در برخی استانها به 17 کشور رسیده و حتی 21 دستگاه نیز تعریف شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی جابه جایی هایی صورت گرفت و سازمان امور اداری و استخدامی سابق احیا شده است.

ناصریان به رفع مشکلات با ایجاد این سازمان اشاره و تصریح کرد: ساختارهای اداری به صورت مستقل در این سازمان تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سعی بر این بوده که مجموعه انتصابات در فرمانداری ها ضابطه مند باشد، یادآور شد: شرایطی برای فرمانداران ایجاد شد که انتقادات آنها را به دنبال داشت اما اعتقاد وزارت کشور بر این بود که افراد برای انتخاب به عنوان فرماندار باید ویژگی های لازم را داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور با تأکید بر تلاش این وزارت خانه برای استفاده از نیروهای دستگاه ها برای انتصاب فرمانداران، یادآور شد: بیش از 80 درصد از فرمانداران و بخشداران جزئی از بدنه وزارت کشور هستند که می توانند مثمر ثمر باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن