Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا چرخ‌گوشت دست کودک 3 ساله را بلعید

در همدان؛
چرخ‌گوشت دست کودک 3 ساله را بلعید

امدادگران آتش‌نشانی همدان در یک عملیات 2 ساعته موفق شدند دست کودک سه ساله‌ای را که لای تیغه‌های دستگاه چرخ‌گوشت گیر کرده بود آزاد کنند.

 

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی همدان، ساعت 20 و 5 دقیقه روز دوشنبه 28 تیرماه سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان بعثت در تماس با سامانه  125از آتش‌نشانان برای رها کردن دست یک کودک از داخل دستگاه چرخ‌گوشت  درخواست کمک کرد.

با دریافت این گزارش و با توجه به اهمیت حادثه دو اکیپ مجرب از ایستگاه مرکزی با تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز به بیمارستان اعزام شدند.

آتش‌نشانان که در سریعترین زمان ممکن خود را به بیمارستان رسانده بودند در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند؛ دختر بچه سه ساله‌ای دست راستش را وارد چرخ‌گوشت کرده و دستگاه دست وی را تا قسمت آرنج به داخل کشیده است.

پس از انجام هماهنگی‌های لازم با کادر بیمارستان کودک مصدوم به اتاق‌عمل بیمارستان منتقل و با مهیا شدن شرایط، عملیات آزاد‌سازی دست وی از داخل تیغه‌های چرخ‌گوشت آغاز شد.

در این عملیات حساس و نفس‌گیر یک گروه از آتش‌نشانان با حضور در اتاق عمل ماموریت بریدن چرخ‌گوشت و رهاسازی دست کودک و گروه دیگر خارج از اتاق عمل ماموریت پشتیبانی و انتقال ابزار و تجهیزات مورد نیاز را به عهده گرفتند.

پس از تلاش مستمر و بی‌وقفه که دوساعت به طول انجامید فرشتگان نجات موفق شدند با بریدن چرخ‌گوشت دست کودک 3 ساله را بدون صدمه‌زدن به قسمت‌های سالم آن آزاد کرده و مصدوم را جهت طی مراحل درمان در اختیار کادر پزشکی قرار

دهند.

متاسفانه این حادثه تلخ که عامل اصلی آن مانند تمام حوادث مشابه بی احتیاطی و بی توجهی والدین و رها‌کردن چرخ‌گوشت آماده به کار در دسترس کودکان بوده باعث شد  انگشتان دست راست کودک دچار جراحت شدید شود.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان به منظور پیشگیری از حوادث مشابه که حاصل آن در بیشتر موارد معلولیت مادام‌العمر فرد مصدوم است.

به شهروندان محترم توصیه می‌کند؛ بعد از استفاده از وسایل برقی مانند آسیاب، چرخ‌گوشت، آبمیوه‌گیری و سایر وسایل مشابه حتما دو شاخه را از پریز جدا کنند.

همچنین در صورت بالا بودن پریزهای ساختمان سیم‌های چرخ‌گوشت را کوتاه کنند تا مجبور شوند آن را در سطحی بلند قرار دهند و اگر به هر علتی برای چند لحظه از کنار چرخ‌گوشت دور می‌شوند دستگاه را خاموش و دو شاخه را حتما از پریز جدا کنند.

نکته آخر درباره چرخ‌گوشت که شهروندان محترم باید در نظر داشته باشند اینکه؛ حتما از چرخ‌گوشتی استفاده کنند که دارای گلویی تنگ و بلند باشد و هیچ وقت گوشت را با دست داخل گلویی چرخ‌گوشت فشار ندهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن