Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری موزه تاریخ طبیعی محیط زیست همدان به شرکت سیاحتی علیصدر واگذار می شود

موزه تاریخ طبیعی محیط زیست همدان به شرکت سیاحتی علیصدر واگذار می شود

مقدمات انعقاد تفاهم نامه واگذاری موزه تاریخ طبیعی محیط زیست استان همدان به شرکت سیاحتی علیصدر آماده شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر و مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست استان همدان به این منظور برگزار و در خصوص بندهای تفاهم نامه مذکور تصمیماتی اتخاذ شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این جلسه بیان کرد: به منظور کاهش تصدی گری دولت در محیط زیست، همچنین ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و آشنایی با حیات وحش استان، پر شدن وقت خالی گردشگران، و آزاد شدن بخشی از ساختمان اداره کل حفاظ محیط زیست استان همدان برای استفاده بهینه، موزه تاریخ طبیعی این اداره کل طی تفاهم نامه ای به شرکت سیاحتی علیصدر واگذار می شود.

محمدرضا محمدی با اعلام این خبر افزود: در وضعیتی که موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی سینا با کارکرد ملی در مجاورت اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد، ادامه کار موزه تاریخ طبیعی این اداره کل نوعی موازی کاری بوده و کارکرد چندانی ندارد، لذا با توجه به اینکه به طور متوسط سالانه  600 هزار نفر ازغار علیصدر بازدید می کنند و در ایام پیک گردشگری ساعاتی را برای ورود به غار علیصدر منتظر می مانند و برنامه مشخصی برای این ساعات وجود ندارد لذا می توانیم از این فرصت برای آموزش های محیط زیستی استفاده کنیم.

محمدی با بیان اینکه از هر فرصتی که با کلونی جمعیتی مواجه باشیم برای آموزش های محیط زیستی استفاده می کنیم، اظهار کرد: بازدید کنندگان با راه اندازی این موزه می توانند با توانمندی های اکولوژیکی استان آشنا شده و آموزش های زیست محیطی در این حین صورت گیرد.

در این جلسه مقرر شد شرکت سیاحتی علیصدر ظرف 3 ماه برای جانمایی موزه و آماده سازی آن اقدام کند و موارد قانونی و حقوقی واگذاری برای انعقاد تفاهم نامه بررسی شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن