Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی آخرین وضعیت ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر تشریح شد

پیشرفت فیزیکی45درصدی پس از6 سال؛
آخرین وضعیت ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر تشریح شد

رییس اداره ورزش  و جوانان ملایر گفت: در صورت تامین به موقع اعتبارات فاز نخست هفته دولت افتتاح می شود.

مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار  "همدان نیوز"،  با بیان اینکه عملیات اجرای ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر از سال 89 آغاز شده و پس از دو سال تعطیلی تا کنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: مساحت پروژه ورزشگاه ملایر در قرار داد با شرکت عماد پیمان 40 هزار متر مربع بوده که 37 هزار متر آن روباز و 3 هزار متر آن سرپوشیده است.

وی افزود: تا کنون بیش از 34 میلیارد ریال در ورزشگاه هزینه شده و 35 میلیارد ریال اعتبار در سال 94  برای این طرح مصوب شده است.

وی افزود: محل تامین اعتبار این پروژه از اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی بوده و بیش از 88 هزار میلیون ریال اعتبار برای اتمام این پروژه نیاز است.

رئیس اداره ورزش وجوانان با اشاره به کمک های وزیر ورزش برای اتمام این پروژه و تقدیر از وی بیان کرد: در فاز نخست زمین چمن، پیست دو میدانی تارتان، سکوی تماشاچیان و رختکن و مسیر دسترسی آماده خواهد شد.

وی گفت: برای زمین چمن مصنوعی، اسنوبرد و پیست تارتان مناقصاتی به صورت جداگانه برگزار شده تا پیمانکاران نصب این پروژه ها مشخص شوند.

رضایی گفت: امید است در صورت تامین اعتبارات لازم پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر همزمان با هفته نخست شهریور ماه افتتاح شود.

 ناظر پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر نیز با اشاره به آخرین وضعیت این ورزشگاه اظهار داشت: این پروژه از سال 89 با انجام کارهای مطالعاتی، طراحی نقشه، انتخاب پیمانکار و مشاور انجام شده است.

فرهاد فرشاد افزود: با انجام مناقصه در  سال 89 شرکت پیوند ساز عمران با برنده شدن در مناقصه عملیات اجرایی و کارهای تجهیز کارگاه ، ساختمان های جانبی مهندسی و کارگری را از بهمن 89  آغاز کرده است.

وی گفت: با آغاز کار ورزشگاه  160 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری در ورزشگاه انجام شد و طی دو سال عملیات خاکبرداری و خاکریزی  به اتمام رسید.

ناظر پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر افزود:  در این مدت دو سال مقداری از عملیات سازه شامل فونداسیون سازه،  جایگاه تماشاچیان و دیوار حائل با اعتبار 30 میلیارد ریال انجام  شده است.

وی با اشاره به تعطیلی پروژه ورزشگاه ملایر در سال 92  تشریح کرد: در این سال به دلیل بی پولی و نبود اعتبار پروژه با تعطیلی همراه شد و به مدت دو سال هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت.

 فرشاد با اشاره به آغاز مجدد ساخت پروژه ورزشگاه در سال 94 بیان کرد: در سال 94 با فسخ قرارداد با پیمانکار و مجددا با انجام امور اداری مناقصه ای جدید برای ادامه کار ورزشگاه برگزار و شرکت عماد پیمان برنده این مناقصه شد.

وی گفت: در قرارداد  اولیه ساخت ورزشگاه به مبلغ 60 میلیارد ریال تا 65 میلیارد ریال پیش بینی شده بود ولی به دلیل بالا رفتن قیمت ارز در قرارداد جدید هزینه ساخت ورزشگاه 200 میلیارد ریال شده است.

ناظر پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر گفت: با توجه به وضعیت مالی دولت و بازدیدهای انجام شده از این ورزشگاه قرار شد که فاز اول ورزشگاه شامل زمین چمن، سکوی تماشاچیان و رختکن و راه دسترسی اجرا شود.

وی با اشاره به اجرای چمن مصنوعی در این ورزشگاه بیان کرد: در ابتدا قرار بود که در ورزشگاه ملایر چمن طبیعی کار شود ولی به دلیل درخواست رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر مبنی بر نبود زمین تمرین فوتبال در فصل زمستان برای ورزشکاران ملایری و هزینه های نگهداری مقرر شدکه در ورزشگاه ملایر چمن مصنوعی کار شود.

فرشاد گفت: زیرساخت های چمن مصنوعی تا یک ماه آینده تکمیل و زمین فوتبال آماده نصب چمن مصنوعی خواهد شد و با مشخص شدن پیمانکار نصب چمن مصنوعی در مناقصه عملیات نصب آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به زمان آماده شدن فاز اول ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر بیان کرد: پیشرفت فیزیکی عملیات ساخت ورزشگاه 45 درصد و پیشرفت ریالی 40 درصد بوده و در صورت محیا شدن شرایط مالی شهریور ماه شاهد افتتاح فاز نخست ورزشگاه ملایر خواهیم بود.

لازم به ذکر است: پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر از سال 89 کلنگ زنی شده و پس از گذشت 6 سال هنوز افتتاح نشده است.

این ورزشگاه در دل کوهپایه کوه گرمه در کنار بام ملایر در حال ساخت است و این روزها کارگران سخت در این ورزشگاه مشغول کار بوده و سکوهای تماشاچیان این مکان در حال ساخت و نصب است.

 با توجه به اینکه تاخیر در انجام پروژه ها این روزها  به امری عادی در کشور ما تبدیل شده وکمتر طرحی پیدا شده که در موعد مقرر پایان یابد، حال باید منتظر ماند وشاهد بود که آیا ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر با سرنوشتی مشابه ورشگاه نقش جهان مبتلا خواهد شد و یا اینکه در شهریور ماه 95 مردم ملایر شاهد افتتاح این ورزشگاه در کوهپایه کوه گرمه و جنب بام ملایر خواهند بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن