Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گفتگو اتومبیلرانی و موتورسواری همدان نیازمند حمایت مسئولان

اتومبیلرانی و موتورسواری همدان نیازمند حمایت مسئولان

رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در همدان از جمله رشته های پویا است که با کمک مسئولین استانی می تواند از خواب زمستانی بیرون آید و روی معضلات ترافیکی شهر همدان تاثیرات مثبت گذارد.

به گزارش "همدان نیوز"، رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در دنیا خواهان زیادی را به خود اختصاص داده است و علاقمندان زیادی به این رشته می پردازند و همدان نیز از این امر مستثنی نیست که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

در همین راستا با رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان به گفتگو نشستیم.

محمدامین روحی از سال 1384 و بدو تاسیس هیئت در این رشته بوده و از سال 89 نیز به عنوان رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری انتخاب شده است.

وی در رابطه با رشته اتومبیلرانی و موتورسواری با بیان اینکه در ابتدا فعالیت ما روی موتورسواری متمرکز بود، گفت: همچنین از سال 84 تمرکز خود را روی مسابقات اتومبیلرانی گذاشتیم و مسابقاتی را نیز برگزار کردیم.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان با اشاره به اینکه از سال 86 یک مقدار فعالیت ما تخصصی تر شد و در قهرمانی کشور میزبانی گرفتیم، افزود: همچنین در سال های 78 و 88 کلاس های داوری و مربیگری برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه از سال 89 نیز بر روی زیرساخت های این رشته کار کردیم، ابراز داشت: همچنین پیست را تعمیر کردیم.

روحی با اشاره به اینکه پیست موتور کراس را استانداردسازی کردیم که این امر مستلزم فعالیت و پیگیری های زیادی بود، بیان داشت: همچنین پیست اتومبیلرانی نیز با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در استادیوم 15 هزار نفری مفتح در نظر گرفته شد و از این پیست به عنوان پیست تمرینی استفاده می شود چراکه برای میزبانی مسابقات کافی نیست.

وی با بیان اینکه در سال 90 اولین دوره نمایشگاه کشوری خودروهای کلاسیک را برگزار کردیم، گفت: در این نمایشگاه ماشین های آنتیک و کلکسیون آنها را برپا کردیم.

روحی با اشاره به اینکه در سال های 90 و 91 نیز کلاس های آموزشی برگزار کردیم، ابراز داشت: در سال 92 میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در رشته موتورکراس انتخابی تیم ملی برگزار کردیم و توانستیم مقام اول را کسب کنیم.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان با اشاره به اینکه در طی این دوره از مسابقات سه نفر از همدان از جمله محمد صمدی، امیررضا ناجی فر و علی یوسفی برای تیم ملی انتخاب شدند،گفت: کمااینکه در سال 88 نیز افشین سیروس در مسابقات قهرمانی آسیا مقام سوم را به دست آورد.

وی با بیان اینکه روی پیست آفرود کار می کنیم تا آن را برای جشنواره زمستانی آماده کنیم، عنوان داشت: این پیست برای ماشین های دو دیفرانسیل است.

روحی با اشاره به اینکه مسابقات چند جانبه یکم اسفندماه در همدان برگزار می شود، اذعان داشت: در این دوره از مسابقات هشت تیم شرکت می کنند و 30 بهمن ماه تایم گیری انجام می شود. همچنین هفتم اسفندماه نیز به مناسبت جشنواره زمستانی مسابقه رالی در جزیره شادی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر نیز مساقات رالی ویژه بازنشستگان نیروهای مسلح با همکاری تامین اجتماعی و نیروهای مسلح برگزار می شود.

روحی افزود: ما در رشته های موتورکراس، رالی، ریس، اسلالوم و آفرود حرف برای گفتن داریم و همدان دارای موتورسواران و اتومبیلرانان زیادی است.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان بیان داشت: حدود چهار سال است که هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان در ارزیابی فدراسیون چهارم می شود اما حفظ کردن این جایگاه مستلزم حمایت مسئولین است.

روحی اضافه کرد: همدان علاقمندان زیادی را به خود در این رشته جای داده است و باید به این رشته توجه ویژه ای شود و اسپانسرها می توانند به این رشته رو آورند چراکه این رشته جزو زشته های پر هزینه و گران قیمت است.

وی با اشاره به اینکه لوازم ایمنی موتورسواری و اتومبیلرانی بسیار گران است، گفت: برای رشته موتورسواری هر ورزشکار باید برای لوازم ایمنی خود پنج میلیون تومان هزینه کند.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان، تصریح کرد: همچنین هزینه های موتور نیز گران است و با شرایط فعلی قیمت یک موتور کراس 25 تا 35 میلیون تومان می شود چراکه موتورسواران باید موتورهای به روز تهیه کنند.

روحی افزود: لوازم ایمنی اتومبیلرانی نیز با لوازم ایمنی موتور متفاوت است و آن هم هزینه های خود را دارد و اگر هر ورزشکاری لباس مخصوص تهیه نکند اجازه حضور در مسابقات را ندارد.

وی با بیان اینکه هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری از اداره کل ورزش و جوانان انتظاری ندارد چراکه این سازمان کمک های زیادی به هیئت کرده است، گفت: مسئولان استان از جمله شورای شهر و شهرداری می توانند به این رشته بسیار کمک کنند و اسپانسر ما باشند.

روحی با اشاره به اینکه رشته اتومبیلرانی و موتورسواری همدان را به عنوان نماینده غرب کشور می شناسند، بیان داشت: اگر شهرداری در زیرساخت های این رشه به ما کمک کند و بچه ها حمایت شوند بیشتر از گذشته رشد و پیشرفت خواهیم داشت.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان ابراز داشت: رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در همدان از جمله رشته های پویا است که با کمک مسئولین استانی می تواند از خواب زمستانی بیرون آید و روی معضلات ترافیکی شهر همدان تاثیرات مثبت گذارد.

وی با بیان اینکه اگر از این رشته به خوبی حمایت شود، می تواند هیجان جوانان را نیز به درستی تخلیه کند، اضافه کرد: به رشته اتومبیلرانی و موتورسواری نباید تنها به یک رشته ورزشی نگاه کرد چراکه این رشته می تواند آمار تصادفات را نیز کاهش دهد چراکه هدف اصلی ما فرهنگ سازی ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

روحی با اشاره به اینکه ما نماینده صدور گواهینامه های بین المللی هستیم، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری خوبی با ما دارد. همچنین هنگام برگزاری مسابقات رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به قانون های مسابقه ارجحیت دارد.

وی گفت: هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان همچنین به افرادی که گواهینامه رانندگی دارند اما آموزش های لازم را ندیدند  آموزش تکمیلی می دهد و اگر این هیئت به خوبی حمایت شود موتورسواران خیابانی را سازماندهی می کنیم تا دیگر در خیابان ها و بلوار ارم دست به حرکات نمایشی خطرناک نزنند.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان به این رشته در همدان بسیار هستند اما هیئت به دلیل نداشتن امکانات کافی و وسایل آموزشی نمی تواند از آنها حمایت کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن